Imran Ajmain cemburu dengan industri muzik Indonesia

Imran Ajmain cemburu dengan industri muzik Indonesia

PENYANYI lagu Seribu Tahun, Imran Ajmain mengakui cemburu dengan industri muzik Indonesia.

“Sejujurnya saya rasa cemburu apabila melihat sambutan peminat terhadap industri muzik mereka. Apa jua genre yang dibawakan oleh seorang penyanyi, peminat boleh menerima dengan hati terbuka.

“Peminat juga memberikan penghargaan besar terhadap karya yang dihasilkan oleh pemuzik mereka. Keadaan tersebut berbeza dengan peminat industri muzik tempatan yang kurang menerima elemen pembaharuan dalam karya yang diketengahkan,” kata Imran.

Ketika ditanya adakah industri muzik tempatan mundur kerana irama 1990-an menjadi pilihan peminat masa kini, Imran ada jawapan tersendiri.

“Saya sendiri sedih nak menyebut perkataan mundur itu. Tetapi hakikatnya, kurang pembaharuan dan agak sukar untuk peminat muzik tempatan menerima pembaharuan.

“Lagu duet saya bersama Najwa Mahiaddin menjadi usaha kecil kami untuk muncul dengan genre muzik berbeza. Saya berharap di masa akan datang, peminat dapat menerima semua jenis muzik dan menghargai karya berkualiti,” katanya lagi.

Imran dan Najwa berkolaborasi dalam lagu terbaru berjudul Sentiasa Merinding yang dicipta oleh mereka sendiri bersama Az Avex Azman.

CATEGORIES
TAGS
Share This