Kane akan berehat hingga Mei depan, kata Mourinho

Kane akan berehat hingga Mei depan, kata Mourinho

LONDON,. Jose Mourinho berkata Harry Kane tidak akan kembali beraksi buat Tottenham Hotspur hingga penghujung Mei depan, situasi yang pasti menjadi tamparan buat pasukan kelab dan negara pemain itu.

Penyerang Spurs berkenaan dilanda kecederaan paha ketika pasukannya tewas kepada Southampton pada malam tahun baru lalu dan terpaksa menjalani pembedahan.

Pada awalnya, Kane dijangka akan diketepikan hingga April ini memandangkan pemain berusia 26 tahun itu sudah memulakan proses pemulihannya.

Bagaimanapun, Mourinho tidak yakin dengan prognosis itu dengan berkata dia tidak menjangkakan kapten England itu akan dapat kembali bermain sebelum 9 atau 10 Mei depan dengan Spurs akan bertemu Leicester City dalam perlawanan kedua terakhir musim ini sebelum bertemu Crystal Palace pada 17 Mei depan.

“Mungkin kami memerlukan perlawanan itu untuk sesuatu.

“Untuk berada di tangga keempat, kelima atau keenam.

“Mungkin dia akan dapat membantu kami dalam perlawanan itu. Saya harap begitu.

“Adakah itu senario terbaik buat ketika ini? Ya, saya rasa begitu,” katanya.

Jika ramalan Mourinho itu benar, ia bermakna Kane dapat ditampilkan dalam dua perlawanan liga sebelum menyertai skuad England kendalian Gareth Southgate dalam Euro 2020.

England akan mengadakan dua perlawanan persahabatan Jun depan — menentang Austria dan Romania — sebelum bertemu Croatia dalam perlawanan pembukaan Euro pada 14 Jun depan.

Namun, isu itu bukan masalah Mourinho.

“Itu masalah Southgate dan (penolong pengurus England) Steve Holland, bukan saya.

“Bagaimana perasaan saya jika saya pengurus England?

“Saya tidak tahu. Saya bukan (pengurus England),” tambahnya.

CATEGORIES
TAGS
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )