Quartararo intai kemenangan sulung di GP Perancis

Quartararo intai kemenangan sulung di GP Perancis

LE MANS: Selepas permulaan hambar untuk musim ini, juara dunia Fabio Quartararo telah memecut ke hadapan barisan dan dalam perjalanan untuk meraih kemenangan sulung tuan rumahnya di Grand Prix Perancis hujung minggu ini.

Pelumba Yamaha berusia 23 tahun itu hanya berjaya naik ke satu podium dalam empat perlumbaan permulaannya tahun ini memandangkan Yamaha mengalami masalah dengan kelajuan. Tetapi di litar Eropah, kelemahan kuasa ini tidak menjejaskan dan itu membolehkannya menang di Portugal pada akhir April dan merangkul tempat kedua di Sepanyol seminggu kemudian.

Dia mendahului kedudukan dengan 89 mata, berkelebihan tujuh kepada Asprilla Aleix Espargaro dan 13 mata kepada Enea Bastianini. Quartararo melangkah ke litar Bugatti di Le Mans dengan memburu kemenangan ke-10 dalam karier baharu MotoGP dan yang sulung di tanah Perancis.

“Sukar untuk mengetahui siapa yang akan mendahului, kami berebut podium hujung minggu ini,” katanya.

“Ia satu trek yang berbeza untuk Jerez dan paling penting kami perlu bekerja seperti biasa. Kami perlu bekerja keras, cuba mengunci slot ke Q2, dan memilih tayar yang hebat untuk perlumbaan ini dan untuk rentak kita.

“Kami cuba untuk berprestasi mantap untuk kelayakan.”

— Agensi

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )